Godaste rödavinbärskakan

I söndags var det en regnig men mysig dag. Jag och barnen skulle baka men först gå ut och leka. Ute hittade vi fina rödavinbär som vi passade på att baka. Receptet hittade jag på en sida på nätet jag ändrade lite och la till bakpulver och sen strödde jag över florsocker vid servering:

Här är receptet:

4 ägg
6 dl mjöl
6 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
200 g smält smör
4 dl vinbär
flordocker till garnering

Lägg bakplåtspapper i en långpanna. Äggen och sockret ska vispas pösigt. Rör ner resten av ingredienserna (mjölet, vaniljsockret, bakpulvret och det smälta smöret). Häll över smeten i långpannan och strö sedan över ca 4 dl vinbär över kakan.
Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i 30-35 min.
Skär upp när kakan fått svalna, man kan frysa in om man inte ska äta allt. Strö över lite florsocker som garnering vid servering.