Dumlekladdkaka med noblessa

Jätte god kladdkaka med dumle och noblessa.
Både stora och små åt så allt gick åt.
Jag hade ingen kakao hemma så jag smälte 50gram 100% choklad och blandade i.
 
Till en kladdkaka behöver du:
 
100 gram smör
200 gram dumlekola
2 st ägg
2 dl socker
dl mjöl
4 msk kakao ( jag tog 50gram 100% choklad som jag smälte och blandade i smeten)
1 tsk vaniljsocker
½ tsk salt

 

Gör såhär:
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält ner dumlekolorna tillsammans med smöret i en kastrull. Men spara ca 10 kolor till senare.
Vispa ägg och socker.
Blanda ihop mjöl, kakao, vaniljsocker och salt. Rör ner detta i ägg/sockerblandningen.
Häll i smör/dumleblandningen och rör ihop.
Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant och peta sen ner de dumlekolor du sparat.
Grädda i mitten av ugnen i ca20min beroende på hur kladdig kaka du vill ha.
LÄgg på noblessa choklad över kakan när du tagit den är ugnen och låt smälta. In i kylen om du vill ha en segare kladdkaka.
Servera med lättvispad grädde och jordgubbar!