Min chili och tomat odling

I mars så skrev jag lite om min försådd av chili och tomat frön.
Ni kan läsa mera här.
 
Det har gått överförväntan bra efter några små problem:
Problem 1, jag fick in snigelägg från den ena påsen i jorden så ca hälften av plantorna som kommit upp kastades.
Problem 2, jag hade för varmt till plantorna som var under plats så dom fick mögelangrepp. Jag planterade om dom drabbade små plantorna och sedan löpte resten friktionsfritt.
 
Just nu så vet jag inte exakt vilken sorts chiliplantor som mina växter är eftersom dom har blandats ihop, men dom sorterna som jag satt är:
 
Chilli Anaheim, en planta som blir ca 70 cm med relativt milda frukter. Sägs vara goda att grilla.
Chilli Cayenne long slim även kallad cayen peppar, en paprika med stark smak. 40000 grader på den 600000 gradiga skalan.
Chilli Hot Lemon en sort som är gula och doftar citrus ca 4 cm frukter.
 
Tomaterna är lättare att särskilja eftersom den ena sorten är busktomat:
Pärontomat, ger små päronformade tomater.
Busk tomat, en kompakt växt som passar i urna, ger många goda frukter.
Nu börjar chillisarna få frukter ska bli spännande att smaka av dom snart.
 
Tomaterna är i full blom nu så det dröjer nog inte så länge innan frukterna börjar komma.