Oopsies

Ikväll efter jobbet var jag sugen på the och mackor. Men jag försöker ju att undvika alltför stort frosseri i bröd frortvarande så jag letade runt lite och hittade dessa Oopises på flera sidor.

Och eftersom jag hade alla ingredienserna hemma så körde jag på detta recept härifrån.

 

Jättegott och enkelt att göra, kommer definitivt göra dessa flera gånger.

7-8 stycken

3 ägg
100 gram philadelphiaost
1 nypa salt
1/8 tsk vinäger
(för lite brödigare konsistens 0,5 msk fiberhusk + 1 tsk bakpulver)
ev. vallmofrön eller sesamfrön.

Sätt ugnen på 150 grader.
Separera vitor och gulor. Vispa vitorna hårt med vinäger och salt.
Vispa gulor och färskost slätt och vänd sedan ner äggsmeten lite i taget i vitorna. Var försiktig, de ska bara vändas ner, gör inget om smeten är toppig och inte slät! Klicka ut på bakpappersklädd plåt och strössla eventuellt vallmofrön eller sesamfrön ovanpå.
Grädda i 25 minuter.