Godaste kladdkakemuffins med havregryn

Till midsommaren gjorde jag en stor sats med kladdkakemuffins med havregryn original receptet tillhör kyrkkaffet och dom gör dom i stor plåt jag valde i muffins formar och det blev väldigt lyckat. Jag serverade med en klick grädde och skivade jordgubbar på. Hann inte ta några fina bilder tyvärr så ni får nöja er med bilderna jag fotade i köket. Jag lägger alltid muffins formarna i speciell muffins plåt så flyter dom inte ut utan håller formen.

Smält smöret i en stor kastrull så kan du blanda i resten av ingredienserna direkt.

175 grader ca 10-12 minuter. 20 muffins. 

300 gram smör
5 dl strösocker 
4 ägg
3 dl vetemjöl 
2 dl havregryn 
1 1/2 dl kakao
1 msk vanillinsocker 

Smält smöret, låt svalna lite blanda i strösocker, knäck i ett ägg i taget o blanda, blanda i resten av ingredienserna. Häll i till 3/4 av muffonsformen. 
In i ugnen 10-12  minuter ta ut och låt svalna innan du plockar ur formen. Förvara i kylen över natten så blir dom godast.