Vit chokladkladdkaka

 En av dem två tårtor som jag gjorde till kalaset i söndags var en god chokladkladdkaka.
Jag spritsade med grädde på tårtan som jag hade gräddat i en hjärtform.
Den passar även till glass, färska bär eller vad du själv är sugen på!
 
Du behöver:
 
100 g smör
100 g vit choklad
2 ägg
2 dl socker
2 tsk vanillinsocker
2½dl vetemjöl
 
Gör såhär:
 
Vispa ägg, vanillinsocker och socker pösigt.
Smält smöret med de vita chokladen på låg värme.
Blanda i smeten.
Blanda i vetemjölet, om du har en mjölsikt så använd den.
Smöra en form, gärna med avtagbara kanter,
häll i smeten och ställ in mitt i ugnen ca 15 minuter på 200grader.
Spritsa grädde på tårtan när den svalnat eller sikta på florsocker och servera glass eller grädde till.
 
 
 
 

 

#1 - - Fia:

Ser gott ut!

Svar: MMMM
Gladakocken

#2 - - M.Lindström:

Hej Da blev säkert din mamma glad för de fina tartorna till födelsedagen.Kram Maggan

Svar: Ja jag tror det! Kram
Gladakocken