Zuccini carbonara ala LCHF

Kvällens mål efter gymträning blev zuccini carbonara, trodde inte att det skulle vara så gott som det var!
Riktigt bra, och jag har en portion i matlådan  till jobbet imorgon.
Kan säga att den här kommer jag göra någon helg och ta ett glas rött vin till, jag tror att även min man kommer att tycka om den, yngsta dottern som var vaken när jag åt provsmakade i sig nästan halva min portion som jag lagt upp och hennes betyg var mmmmmmmmmmmmmmmmm mera mamma!
 
2 portioner:
 
1 zuccini
1 paket bacon
1 äggula
2 dl grädde
1 dl riven ost
salt och peppar
 
Gör såhär:
 
Skala av det översta från zuccinin med en potatisskalare och kasta, fortsätt sedan och skala resten av zuccinin med skalaren och lägg på ett fat, det blir härliga strimlor liknandes bandspaghetti.
Klipp isär baconen och stek utan smör i en stekpanna, lägg på ett papper för att få bort fettet och för att få dem lite knaprigare. Koka upp en kastrull med vatten och salt,lägg i den strimlade zuccinin och låt småkoka ca 3 min. Ta upp och häll av allt  i ett durkslag få bort vattnet ordentligt från zuccinin.
Blanda sedan zuccinin med baconen i stekpannan värm upp till medelteperatur, blanda ihop ägggula, grädde, riven ost och lite salt pch peppar och slå sedan över i stekpannan, blanda till en jämn krämig carbonara.
 
Klar att äta, hoppas den smakar!
 
 
 
 
 
#1 - - Maria:

Ska jag testa imorgon! Utan baconen då ;)

Svar: Jättegott! Det finns vegitarisk bacon :)
Gladakocken