LCHF potatissallad på zuccini

Jag har sista två veckorna försökt att ändra om min kost för min hälsas skull, jag försöker hålla mig till LCHF vilket under denna kort tid som jag har ätit så, ej helt strikt har fått mig att må bättre. Inför jobb imorgon så gjorde jag ikväll en lchf potatissallad på zuccini istället för potatis. Jag har gjort kycklingfilé i ugnen till den och det kommer att passa perfekt ihop kallt i lunchlådan. Potatis är inte bra att äta enligt lchf det innehåller mycket kolhydrater vilket du ska försöka hålla dig borta från.Proteiner och fetter såsom smör får du istället äta till mat och det håller dig mätt längre och leker inte jojjo med ditt blodsocker.

 Du behöver:

1 liten Zucchini

2 msk Smör

1 msk pressad Citron

Havssalt och Svartpeppar

½ dl majjonäs

½ dl vispgrädde

½ dl finhackad Dill

½ finhackad  rödlök

ev några matskedar oliver

Gör såhär:

Skär zuccinin i små kuber, stek några minuter i smöret och salta och peppra sedan samt pressa över citronen. Låt svalna.

Blanda i resten av ingredienserna, smaka av och smaksätt mera om det behövs.

 

 

#1 - - Anna:

Låter gott bra alternativ!

Svar: Ja supergott!
Gladakocken

#2 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

mums

Svar: Riktigt gott idag i matlådan!
Gladakocken

#3 - - Mårtensson kök:

Vi brukar också göra något liknande denna, fast vi kokar zucchinin lite snabbt först, och det är verkligen så gott! Oliver har vi inte provat att ha i, det ska vi lägga på minnet.

Svar: DRt ska jag testa att koka zuccinin bra tips!
Gladakocken