Pannkakscupcakes

Fick det här receptet på pannkakscupcakes av en bakvän, delar det med er eftersom jag och barnen tyckte dem var jättegoda samt enkla att göra.
Om man vill göra dem matigare så tillsätt stekt fläsk/bacon i smeten.
Vi åt dem med socker och kanel för stora dotterns del 
och jag och lilla dottern äppelmos och vispad grädde till.
Men valfriheten är din så välj ditt favorit tillbehör.
Vi gjorde dem i muffinsformar i plåt med muffinspapper i så att man kan spara dem som blir över och kanske ha med på picknik eller i matlådan vid senare tillfälle.
 
Pannkakscupcakes 16 stycken
 
3 dl vetemjöl
0,5 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
5 dl mjölk
4 ägg
1 msk smör till formen
 
Gör så här:
  1. Sätt ugnen på 225 grader. 
  2. Lägg muffinspapper i en eller två muffinsplåtar.
  3. .Blanda samman vetemjöl, salt och vaniljsocker. 
  4. Vispa ner mjölken,  lite i taget. 
  5. Vispa ner tre av äggen och en äggula. 
  6. Spara en äggvita, vispa  den separat och vänd ner i smeten.
  7. Häll smeten i formen. Grädda mitt i ugnen ca 15 min.
  8. Serveras med valfritt tillbehör såsom vispad grädde, glass, bär eller socker och kanel.

 

 

 

 

#1 - - Frida:

Ska jag testa att göra någon dag :)

Svar: Jättegott och smidigt att göra :)
Gladakocken

#2 - - Lisa:

Mums måster testas!!!