Min enkla marsipan tårta

I lördags gjorde jag en tårta på färdiga bottnar och färdig rullad marsipan för första gången i mitt liv.
Resultatet blev toppen, en god och hyfsat snygg tårta som smakade fantastiskt trots färdiga bottnar som jag annars är motståndare till.
 
Jag hade ingen tid att fixa tårtan så den blev slarvig och jag hade om jag hade haft ett par minuter extra kunnat göra den mycket finare men ingen klagade över utseendet, barnens kusin sa att den smakade lika gott som köpt.
 
Jag la samma fyllning på varje lager botten, hallonsylt först som jag bredde på så det täckte sedan generöst med glasskräm, längst upp vispad grädde och på med marsipanlocket.
Tog och stansade ut lite blommor av marsipanen som blev över samt hade jag rosa i kylen.
Pudrade över florsocker innan servering.
 
Tyvärr glömde jag att ta ett ordentligt foto så det här är vad ni får se!
 
 
 
 
#1 - - M.Lindström:

Hej Den ser jättegod ut.Grattis i förväg.Kram ML

Svar: Tack den var jätte god :) På torsdag blir det en annan tårta när jag fyller! Hoppas ni har det bra. Kram
Gladakocken