Nutella kladdkaka

För några veckor sedan bakade jag en väldigt god Nutella kladdkaka googlad från nätet. 
Den är enkel att göra kladdkakor rörs endast ihop så smidigt. Jag blandade i alla ingredienserna i kastrullen efter att ha smält smöret och sedan rört i nutellan.  Kortade gräddnings tiden ytterligare från 20 minuter till 17 minuter och fick en riktigt god kladdig kaka som jag serverade med vispad grädde till.

150 gram smält smör
1 dl Nutella 
3 ägg
1 tsk vanillinsocker 
3 1/2 dl strösocker 
4 msk kakao 
2 dl vetemjöl 

Sätt ugnen på 175 grader för extra kladdig ta ut efter 17 min annars ca 20 min.
Smält smöret låt svalna lite, blanda i nutellan, blanda dom torra ingredienserna o rör i smör o Nutella smeten. Knäck i ett ägg i taget o rör i. Häll i en smörad form in i ugnen. Efter den svalnat in i kylen godast om den får stå sig över natten, god med vispad grädde eller glass till.
#1 - - M.Lindström:

Hej. Det var roligt att du har skrivit ett nytt recept. Läser din blogg varje dag. Kram Maggan

Svar: Tack snälla blir tyvärr inte så mycket inlägg har inte så mycket tid. kram
Gladakocken