Energi-smothie

Har varit och simmat och lekt på badhuset med mina älskade barn idag. Nu på kvällen sprang/gick jag i skogen 1,5 timme härligt uppiggande väder med varmt regn och fågelkvitter. 
Fördelen med motion är att man blir sugen på att äta nyttigt så därför gjorde jag mig en riktig vitamin-boost Energi-smothie som ger dig kraft och energi och fyller på med nyttigheter. 
Jag tar alltid broccoli och bär direkt från frysen och lägger i lite varmt vatten sedan häller jag i broccoli och bär med vattnet när jag mixar.
Smothies är toppen att ha med i matsäcken häll bara i en shake och lägg i kylväska, ett par nötter till och du har ett riktigt nyttigt mellanmål! 

Jag gjorde två portioner så jag har till frukost imorgon. 

2 dl havregryn 
10 urkärnade dadlar 
2 dl frusen broccoli lägg i lite varmt vatten 
2 dl frusna blåbär lägg i lite varmt vatten 
2 dl vaniljyoghurt eller naturell 
2 bananer 

Kör först havregryn och dadlar i mixern.
Blanda sedan i resten av ingredienserna och mixa allt noga.

Drick direkt eller spara i en shake.